Επιμέλεια: Χριστόφορος Μαρίνος
Η δουλειά του Βασίλη Γεροδήμου χαρακτηρίζεται από τη διαλογική συνύπαρξη ετερογενών υλικών. Στην ατομική του έκθεση Horizontal/Vertical (2015) συναντάμε ανάγλυφα κολάζ όπου το επεξεργασμένο χαρτί συνδυάζεται με το ξύλο. Στην έκθεση Hiatus (2017) ο καλλιτέχνης παρουσίασε γλυπτά στα οποία πάντρευε το μάρμαρο με το χαρτί, το ξύλο με την πολυστερίνη, το ατσάλι με το λάστιχο. Στην τελευταία του ατομική Stellen (2020) επικεντρώνεται στην έννοια του θραύσματος και δημιουργεί συνθέματα από αυτόνομα γλυπτά διαφορετικών υλικών (σιλικόνη, μέταλλο και χαρτί) που στο σύνολο τους συγκροτούν ένα ομοιογενές τοπίο. Εμπρόθετα και συστηματικά, ο Γεροδήμος διερευνά τη σχέση των υλικών, τους συσχετισμούς, τους συνειρμούς και τις δυνατότητες που γεννιούνται όταν αυτά ενώνονται μεταξύ τους. Ο χώρος στη γλυπτική του είναι πολύσημος, επιτρεπτικός, πάντα ανοιχτός σε ερμηνείες και αναγνώσεις. Ήδη από την πτυχιακή του στην ΑΣΚΤ το 2010 είχε κατασκευάσει έναν «χώρο-αντικείμενο» από στρώσεις χαρτονιού, κομμένου με τέτοιο τρόπο ώστε να δημιουργούνται τρεις τοίχοι σε σχήμα Π, όπου εσωτερικό και εξωτερικό αλληλοπροσδιορίζονται (εξ ου και ο τίτλος «In Out»).
Η έκθεση «Τρεις τόποι», στο Potential Project, σηματοδοτεί την επιστροφή του Βασίλη Γεροδήμου σε τόπους που ενεργοποιούν τη μνήμη και τις αισθήσεις του. Στη συγκεκριμένη περίπτωση ο «τόπος» είναι τριμερής, οικείος και μεταφορικός, αναφέρεται δηλαδή στα τρία υλικά με τα οποία έχει δουλέψει εκτενώς ο καλλιτέχνης. Τα υλικά αυτά είναι η πέτρα, το μάρμαρο και το χαρτί, που αντιπροσωπεύουν αντίστοιχα τον τόπο καταγωγής του (Ήπειρος) και τους δύο τόπους μαθητείας και σπουδών (Τήνος και Αθήνα). Μέσα από την επαφή των υλικών, την ενοποίηση και τη συγχώνευσή τους, ο Γεροδήμος «σμιλεύει» μια βιωμένη υλικότητα, όπως όταν ενθέτει απολιθωμένα κοράλλια που συνέλεξε από τα Τζουμέρκα σε ένα χιονόλευκο μάρμαρο Θάσου. Στο κεντρικό γλυπτό της έκθεσης τον απασχολεί το θέμα της στερέωσης, όπως αυτή εκφράζεται από την προσεκτική σύνδεση μεταξύ χαρτονιού και μαρμάρου. Πρόκειται για μια κατασκευή που βασίζεται στην αλληλεξάρτηση των υλικών και δοκιμάζει τις αντοχές τους· θα μπορούσε να επεκταθεί καθ’ ύψος, έως ότου καταρρεύσει. Θυμίζει τον Πύργο, το κλασικό παιχνίδι ισορροπίας, αλλά και τα εφαπτόμενα γλυπτά του Richard Serra. Τα έργα του Γεροδήμου, συμπεριλαμβανομένων των ανάγλυφων κολάζ που παρουσιάζει μέσα σε κάδρα, είναι θραύσματα φτιαγμένα από άλλα θραύσματα. Μπροστά σε αυτή την αφαιρετική γλυπτική, που τη χαρακτηρίζει μια γήινη χρωματική γκάμα, οι θεατές καλούνται να επιστρέψουν στους δικούς τους τόπους αναφοράς.
Η έκθεση Τρεις Τόποι του Βασίλη Γεροδήμου γίνεται στο πλαίσιο των δράσεων του Potential Project.
Η έκθεση πραγματοποιείται με την υποστήριξη του Οργανισμού Πολιτισμού και Ανάπτυξης ΝΕΟΝ.
Φωτογράφηση: Guram Chachanidze